13 Jun 2010

setelah setahun x kojo...

esok
dah mula keje semula setelah setahun
x keje...
uiiii...nk start bgun pagi balik
bercinta rasanyer....)


sebulan yang lalu :(

lama x update blog
banyak yg berlaku sebulan nan lalu
antara yg berlaku awal2 bulan mei
adalah
m'hantar topeng a.k.a openg kesayangan kami
ke pusat penjagaan kucing spca-ampang..
bak kata akak haku 'asrama'
raya terakhir bersama openg
sedih bukan kepalang la haku
yer lah dah bela dr kecik sampai dah paham
apa yg kitaorg cakap
terpaksa hantar sana sbb openg dah semakin dewasa
paham2 jer la..kalau dah mula nak mengawan
dia akan menanda seluruh umah...
topeng wit adiknyer waktu kecik
masa hantar tu pun haku dah teresak2 menangis
sampai aso yg jaga tempat tu pun sound haku
kalau sedey jgn letak sini la amoy...u angkat dia kasi potong itu brg..nanti dia x cari betina lo..
u letak sini dia lagi sakit woo...
aku pun x tau apa motif diorg ckp mcm tu...
sampai la waktu nak sain borg penyerahan..suami tunjukan satu perkataan
'akan dilupuskan' kalau terpaksa..
lagi kuat haku nangis kat sini..hahahha
sedih la..kalau tahu baik biar jer dia mati kene langgar ker..hilang ker...
tp nak buat mcmana dah terhantar...
umah haku mmg selalu ada jer kucing yg singgah..termasuk la kucing ibu ni .

c ibu ni mmg suka ngan my hb...pantang nmpak kelibat hb haku mesti dia ikut..
ni pic dia n anak2 dia yg dia terberanak dlm umah haku..
haku hantar jugak dia kat spca ampang tu..
sbb anak dia dah start makan n berak...x sanggup nak jaga
7 ekor serentak..kalau umah keliling ada tanah insyallah la...
sebenarnyer dia dah 3 kali beranak kat tempat haku..yg lain2 anak dia
sentiasa ada org amik nak bela..sbb anak dia besar2...
ni anak dia yg ada ngan haku sekarang
bela la jugak sekor buat peneman..
tp org kata bela kucing ni ada rezeki..
penyibuk kala haku menjahit..
seminggu jugak lah nak lupakan kelibat c topeng tu dlm umah ni..
asyik terbayang2 jer dia ada..
kadang2 nak panggil c oyen ni terpanggil nama topeng...(