19 Ogos 2014

Baju Kurung Pesak Gantung 01

assalammualaikum.. 
semua...
ni baju kurung pesak gantung ke-2 aku buat 
guna mesin baru tu..
alhamdulillah masih dalam proses nak bermesra
dengan mesin baru tu..hehehe



amik masa dalam 3 jam jugak nak siap 1 pasang..
boleh lah kan untuk penjahit 'amatur'
mcm aku ni..hehhe

p/s...nak kumpul duit nak pergi kelas baju kurung moden pulok
 

14 Ogos 2014

BILIK 'AJAIB'...hhehehehe

Assalammualaikum.. 
semua..
nak cerita ttg bilik 'ajaib' saya..
bilik ni mmg ajaib bagi saya sebab...
boleh tenangkan jiwa..hahhha..

sebenarnya bukan saya bagi nama ajaib tu...tp en. suami tersayang yg
gelarkan bilik ni bilik 'ajaib'


sebelum tu nak kenalkan ahli baru utk bilik 'ajaib' saya
mr.....JUKIiiiiiii

hensem tak dia..hehhehhe
lega dpt memiliki 'dia' ni..tp belom sepenuhnya lah
sbb main kutu..so turn aku dpt awal..so masih ada bayaran tertunggaklah
kiranya kan...

janji dpt..dan duit habis tp dpt lah tgk barang jugakkan
dpt jer terus ahkak tersayang aku nak suruh buat baju raya 
anak dara dia...tadaaaaa.


 pola adalah ikut kata hati dan sedikit ilmu jahitan dari group
penjahit2 sekelian..


yang ni baju kurung si adik...
manis jer plak warnanya kan..

okeh seterusnya adalah gambar bilik ajaib saya...
tgk jer lah...

biar gambar berbicara...



 

13 Ogos 2014

16 Syawal..

Assalammualaikum.. 

belom terlewat kiranya nak buat ucapan selamat hari raya
buat pembaca yg pernah singgah blog saya ni

mohon maaf jika terguris hati korang semua..

semoga berjumpa lagi dgn syawal di tahun yg mendatang..