9 Januari 2011

Dasyatnya Sakratul Maut....insaf tak dgr ....)

 buku ni baru habis baca...
mmg insaf dan insha allah akan membuatkan kita
senantiasa mengingati mati...

betul la kata2 slogan Al-Hidayah tu..
membaca buku2 al-hidayah anda selangkah mendekati Allah
 ada jugak kawan2 yg tegur...wah dah x baca novel lagi ker..
dah beralih pada buku2 agama...
ermmm....haku hanya jawab....rasa nak baca..ko baca la...kalau nak pilih novel pun x salah..

antara kandungan dlm buku ni...

"kamu di dunia ini ibarat tetamu, maka jadikanlah masjid sebagai rumahmu,
agar hatimu menjadi lunak...Dan perbanyakkanlah tafakur dan menangis dan jgnlah kamu
berselisih m'ngikut hawa nafsumu,
mereka mmbuat bangunan yg tidak akan mereka diami,
dan m'ngumpul kekayaan yg tidak akan mereka makan dan
mereka berangan-angan kepada perkara yg tidak mungkin dicapai"
(riwayat Abu Na'im)

sesungguhnya kematian itu tidak akan memandang sesiapa pun anda,
tidak menghiraukan anda dlm keadaan sihat,sakit,berdiri ataupun sebagainya,
kematian itu akan menghampiri sesiapa sahaja...

beg order dari cik azah skali skala...
6 buah beg...kosong jerk
B n W jerk...
dah lama siap...tp terlupa nak pos
sbb 2 minggu lepas balik keje tibai tido...
letih pindah opis..
cik azah pun x call or sms
membuat haku lagi lupa..
insyallah esok boleh pos...nasib baik en.suami keje 
petang boleh la dia lari ker pej. pos..

kepada yg berminat nak tempah boleh email saya...:)

tunteja7630@yahoo.com

salam 
'TAHUN BARU'
diam x diam dah sampai tahun baru lagi

tapi dalam kalender islam.
tahun baru dah di sambutkan...awal muharram
awal muharram haku disambut dgn pemergian insan yg
tersayang...tapi aku redha...

azam tahun baru....ermmm tah rasa mcm x dak jer..
x pasti pun yer...ermmm.....tp sejak
kehilangan insan2 tersayang membuat
haku insaf dgn kehidupan fana ini...membuatkan haku dan suami
kembali tersedar...

abu hurairah r.a berkata: 

setiap kali datangnya tahun baru,
membuatkan aku risau dan resah kerna
semakin singkat umurku,
semakin dekatnya ajalku,
semakin tipisnya waktu pengampunan ALLAH terhadapku,
semakin dekatnya hari perhitunganku......