31 Ogos 2012

selamat hari raya...2012


assalammualaikum...



baru dapat update ttg raya..
tahun ini ntah kenapa...hari2 akhir ramadhan hati sayu x terkata..
ntahkan teringat arwah2 @ terkenang2 ramadhan dulu2 @ sayu terkenangkan
ntahkan panjang umur utk ramadhan akan datang...
wallahualam..

al-hamdulillah jugak dpt balik kg sendiri berhari raya dgn abah..
sian abah ...raya ke-2 tanpa arwah mak...
dalam 3 beradk pompuan tu abah kata cara masakan aku sama mcm arwah
so tender masak daging kicap jatoh kat aku..kwang kwaang....

tahun ni kami semua ziarah pusara arwah mak ngan adik awal2 lagi
awal sehari sebelom raya...org kata lebih afdal...
sambutan raya kami masih ala kadar...bilangan yg berkunjung pun dah semakin
kurang...bermula dari arwah opah tiada lagi...

dulu arwah opah tinggal dgn kami sekeluarga...
jadi setiap kali raya semua saudara mara yakni...adik beradik sebelah
arwah mak akan balik jadi riuh rendah  rumah..sekarang tdk lagi
tambahan pula arwah pula tinggalkan kami...kunjungan mereka sudah berkurangan



sebagai langkah yg aku rasa betul..kakak sulong aku
ada menyuarakan pada abah..apa kata kali ni kita plak
ziarah mereka..x dpt semua kita ziarah yg mana dekat...jadi nya raya ke-2
kami beraya ke bagan serai-sg siput-pantai remis..





bila dpt berjumpa tu mula la..drama air mata keluar..hik hik..
maklomlah kalau nak jumpa biasa mmg lambat...sbbkan ziarah raya
dapat lah kita semua berjumpa....

terima kasih juga pada keluarga dari penang yg sudi dtg
bermalam kat rumah abah...lama dah x rasa mcm dulu2
nampak sgt usia dah semakin byk....hehehhhehe..

hurmmm...semoga dgn izin-NYA dapatlah berjumpa d lebaran yg mendatang...
mudah-mudahan anak2 kita x lupakan darah daging sendiri



10 Ogos 2012

RAMADHAN 2012


ALHAMDULILLAH....
masih d beri nafas utk mengharungi ramadhan yg hampir penghujungnya

ramadhan ke-2 tanpa arwah mak dan adik..
sayu hati teringatkan arwah adik...arwah mak terasa mcm ada jer
kat kampung ngan abah...:(

tahun ni dapat la 4 hari berbuka dgn abah kat kampung
tu pun rasa mcm x puas...
x puas nak mengimbas kenangan2 lampau kat kampung tuh...

betulah kata2 'imam al-ghazali'

YANG SEMAKIN JAUH DGN KITA ADALAH    ' MASA LALU'
YANG SEMAKIN DEKAT DENGAN KITA ADALAH    'KEMATIAN'



9 Ogos 2012

FELT : ALPHABET PURPLE



TERIMA KASIH PADA YG MENEMPAH..
jemput dtg lagi...hehehhe

harga promosi masih ada


2 Ogos 2012

FELT: CINTA MUKA BUKU...


UNTUK TEMPAHAN SILA EMAIL:

tunteja7630@yahoo.com


                                                                     


p/s:  sila pastikan email saya tiada .my..yer..
hanya tunteja7630@yahoo.com sahaja...