10 Jun 2012

KEK PELANGI

assalamualaikum.....
hurmm..hari ni baru ada sedikit masa terluang
nak update blog haku ni
hari ni nak cerita tentang "kek pelangi"

dulu masa kecik2..bukan la hidup susah sangat
tapi mmg dah terbiasa @ lumrah kot
kalau nak makan sedap2 hanya akan dapat
bila musim perayaan @ ada jemputan majlis kenduri sajork..
so keluarga haku pun mcm tu...so kalau nak dpt rasa
kek pelangi air tgn arwah mak mesti time hari raya jerk
kadang2 siapa puasanya penuh mak akan buat kek ni malam raya
nanti....hurmm indahkan bila kenang kisah silam..
sekarang org nak makan kek bila2 jer boleh dapat...pagi ni bangun tido tetiba rasa nak
makan kek jer...lepas mandi dah boleh makan kan...

kek pelangi arwah mak ni haku rasa istimewa sbb arwah mak buatkan 
tentu la istimewakan..hehehhe..rindu kat mak..
lepas mak dah x dak...haku suka tempah kat mak saudara haku jer
sbb dia punya rasa n texture adalah lebih kurang sama
so sejak arwah mak sakit ...meninggal...sampai la sekarang
haku adalah suka tempah pada mak saudara haku kek ni
(masa tgh menaip ni pun haku adalah tgh pulun 
kek ni sbb minggu lepas dpt cuti balik kg sekejap dapat la tempah siap2)

haku penah beli kat pasar malam melawati..harga sebiji rm 6...
bau sama..rupa sama...bila gigit HAMPA....jadinya ke tong sampah..
serius kalau kakak haku yg no 2 tau haku buang2 makanan ni..sah2 dia tarbiyah
haku mcmana dia tarbiyah anak2 dia pasal makanan ni...yer.. walaupun dia tau haku sudah
punya En.Suami...haku boleh agak apa dia akan

'org lain cari makan dari tong sampah..korag dpt makan x reti nak syukur'

gulp!....jarang anak2 dia x habiskan makanan..sbb dia akan ajar anak2 dia mula dgn sikit dulu..nak lagi baru tambah...hurmmm sori melalut...

berbalik kisah kek pelangi ni...seingat haku bahan2nya simple2 jer..
yg penting tepung gandum yer..bukan tepung kek..
tepung kek naik sendiri ker..kek dalam kotak ker..bukan ..bukan..
bukannn...lepas tu telor gula ..lebih kurang macam buat bahulu kot....

nanti haku nak cuba mintak mak saudara haku tu buat kek pelangi lagi 
tapi nak versi "rainbow kek" org sekarang mcm pic ni..

(pic:dari meng'google)

walaweh sodapnyo mato memandang...
harap2 dia boleh buat...dulu penah suruh
tapi dia pelik kaler biru...org lama mmg la pelik kaler gini..hehehhe...