CafeMom Tickers
Daisypath Anniversary tickers

3 Mei 2011

TUTORIAL BROOCH MUNGE....

wokey ....kali ini saya nak kongsi 1 ilmu kerja tangan...saya bagi free jer..ahaks..x per ilmu bila kongsi
dgn seikhlas hati..insha-ALLAH..pahala yg datang...
 ni antara bahan2 asas nak buat brooch ni....tp yg paling asas adalah tools yg menolong kita nak melilit
belakang brooch tu..senang citer nose pliers tu..yg muncung panjang tu...
 ok...mula2 susun la batu @ bunga kat pin tajam yg mcm jarum tu..susun ikut kreativiti masing2...
utk pengetahuan semua jarum ni ada banyak size...yang saya guna ni..saiz 12.5...

 so saya susun mcm ni ...bila siap jadi sebaris cam gini,,,,
 bila dah siap susun kita pergi ke step nak melilit bahagian belakang brooch tersebut...
 tu gambar nose pliers tadi....pintal jarum ke arah bawah dlm 90 darjah ok...
 kemudian lagi 90 darjah sehingga jarum tersebut ternaik ke atas ikut meliliti plier tadi sehingga terbentuk bulatan...


 ok...ini salah satu gambaran setelah 2 kali pusing menggunakan pliers tadi..utk batu sahaja tiada berbunga biasa sya guna jarum saiz 9.5...

 lepas tu buat lagi 1 pusingan...dari arah yg sama mcm tadi jugak..tp tidak la habis ke atas..
akan dpt mcm ni...so siap sudah..

tada siap sepasang....harap2 boleh faham yer langkah2 kat atas tu...kalau x paham boleh email saya atau ym saya...sekian...mudah-mudahan ilmu ini berguna utk yg berminat...:)

3 ulasan:

  1. Bagusnyer tutorial ni kak...moga murah rezeki akak sekeluarga yer...thanks for sharing:-)

    BalasPadam
  2. hye..tQ mendoakan saya...begitu juga kamoo saya doakan..

    BalasPadam