6 Ogos 2009

O.M.E.Y pergi jua....

omey masa kecik
omey...kucing haku yg lemah lembut..mmg penah sakit sebelom ni...demam jer...kot?...sbb badan dia mmg panas n gigil..tp dah sembuh.....tp 3 hari yg lepas dia demam semula n langsung x makan...haku x risau sbb dulu demam seminggu dia x makan..
omey with openg
mlm tadi..aku tgk omey jalan pun thuyung hayang...aku g belikan air kelapa..sbb sebelum2 ni mmg tu jer yg haku bagi..n akar kucing..mmg dia x nak air kelapa tu..so kene paksa la minum..tp mlm tadi masa bagi dia minum..dia cool jer..x meronta pun...tp mmg nampak omey gelisah...
haku bela omey sampai besar cangini...
lepas bagi air kelapa...dia asyik pandang haku jer...kalo aku dekat...dia ada tegur haku tp suara dalam...mulut x buka...haku pelik...
x lama tu telinga n hidung omey dah makin pucat...x nampak wana pink dah..secara gurau haku cakap pd suami..omey ni kena sakit kuning ker..
suka teman haku mmbloging
dlm kul 12.15mlm haku masuk tido..suami blom tido..ngantuk sangat haku..ntah kenapa..jarang haku masuk tido tanpa suami...dlm kul 2.00am..suami kejut kata omey dah x dak...aku terus bangun tgk omey dah terbaring bawah meja..haku kejutkan omey..mmg dah x bernyawa...badan omey yg panas pun dah sejuk...
teman yg setia
suami kata baru lagi..sbb suami haku tgk mcmana nyawa omey nak d tarik...beberapa minit sebelom tu..suami haku kata masa sentuh tapak kaki dia..dia maraah..seolah2 sakit sgt...padahal suami letak jer jari pada tapak kaki omey..saat yg terakhir suami haku mampu tgk melalui cermin jer..mmbelakangi omey..dia x sanggup nak mhadap omey..
lepas baik demam kali pertama
dia dengar omey mengerang 2 kali sebelom mati..kuat sangat..sebelom ni dia berbunyi tanpa buka mula...tp hembus yg terakhir tu mulut omey terbuka...sampai terkencing2 ....subhanallah..macam tu agaknyer manusia nazak..
suami haku kata ingat nak terus buang jer..tp x sampai hati kalau x beritahu pada haku...sedey rasanyer...dah hilang peneman d kala haku sensorang kat umah..tinggallah openg seekor...
openg nampak nyer murung jer pagi ni..sedey jugak hagaknyer..omey i misss u...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan