6 Disember 2009

Beriani Udang vs Kek Batik

Haritu jumpa beras Moghul ni dlm pek 1kg...hubby suh cuba masak...dia nak rasa katanyer..selalu jumpa dlm kuantiti 5kg-10kg jer..rasanyer sama jer mcm beras Taj-Mahal.Harga tulis kat pek tu rm9.30..tokey tu bg rm9.00 jer..

lepas tu hubby suh buat beriani...hadoyaiii...sengaja jer..dia tau haku x pandai masak...dia soh google...yg paling haku rasa haku boleh blah buat beriani udang...haku pun belasah jer...bila time nak makan tu hubby tanyer nasi jer lauk/kuah mana...haku buat2 senyum kambing jer...emmbekk2....nasib baik dia kata boleh tahan nasi tu...kalau abah haku dengar ni mesti kene perli...dah 5 thn kawen masak x lulus lulus....haku tgk mak haku masak main campak jer...sedap jer jadik...kalau haku campak alamat makanan tu lompat kat haku balik la...
sesambil google tu jumpa resepi kek batik biskut marie ni...cuba gak buat...sonang yo bahan2 ee...dulu haku selalu marah org jual kek ni kat bazar ramadhan..sepotong tu rm0.60 - rm1.00..bapak mahalnyer...
hasilnyer kek haku x nampak batik sbb haku guna biskut marie perisa coklat...hambik ko...gelap gelita kek batik haku...tp rasa masih sama...cuma rasa pelik ada resepi bubuh telor ada resepi x bubuh telor..ada bubuh gula x bubuh susu...haku belasah jer..hehehhe
haku amik resepi ni dari srsfeqah.fotopages...dia ni mmg terrer masak...bukan terrer masak jer siap boleh olah lagi resepi...muda2 dah terrer masak untong wooo...

2 ulasan:

  1. mcm kenal je srsfeqah tu...
    wakakakakkakak

    akak die pandai masak... adik die??
    ish ish ish...
    bangga lak akak ai kena puji...
    :P

    waaaa sy klu tak d sebab kan 99 ari tnpa nasik ni...
    dah terjah masak nasi briani ni...
    perghhh nmpk cam sodap..
    tp nmpk cam nasik aym pon ade.
    hehehehehhehe

    makin tmbh bncit le abg A peh ni..

    BalasPadam
  2. hehehhe...dah turun berat ker

    BalasPadam