4 Disember 2009

Jalan2 tempat sendiri..hehhehe

ermmm...masa raya korban haritu..suami dapat cuti lama..seminggu mcm tu la..so punyer ler haku happy sebab dia sendri ajak haku balik kampung haku...haku bagai org mgantuk disorong bantal...raya korban hari pertama sibuk d dapur bukan hapa..lepas semayang raya diaorg nak semayang jumaat plak..so haku yg kene bakar ikan tuk makan tghari..
hari kedua...ada kenduri d kampung abah haku...so kene balik sana kejap...kejap2 pun sampai ptg jugak la...lepas makan kenduri p kutip buah langsat n manggis...durian ada la tuk rasa jer..
seterusnyer..jalan d lumut...wah dah banyak berubah...haku yg kg bedekatan pun jarang nak sampai lumut..cadang nak tido d pulau pangkor...cancell sbb hujan jer...

skrg marina pangkor dah siap...dulu balik tgk tgh tambak pasir nak wat pulau...sekali lagi balik dah siap..leh masuk..dah rasmi sumer...kalau nak ke pangkor dr marina ni hanya 5 minit jer perjalanan feri...kalau ikut lumut dlm 1/2 jam macam tu la.

mlm kuar ngan family lak..tgk suasana lumut waktu mlm.menarik jugak ler..zaman haku sekolah dulu lumut ni hanya ada 1 menara jam besar jer sbgai trademark lumut ni..sekarang jeti pun dah upgrade....
syok jalan2 ngan abah haku ni..sumer dia bayar...hehehhehe...tp tu la...sesekali anak dia balik baru dia dpt nak kuar mcm ni...kalau x dia sibuk ajer duk d kedai dia...

1 ulasan: