29 September 2009

Suasana Hari Raya


suasana sehari sebelom raya,suami haku ni...ni sebelom hujan lebat ni..masa hujan lebat pun tibai jugak bakar lemang..sbb x dak tanda2 hujan nak behenti..dgn kilat & guruh..kalo d kg sah2 x leh nak teruskan..bahaya..raya kat kl dulu thn ni..kalo d umah mentua mmg rendang minang lah yg utama

lepas siap sumer..berbuka..n menjamu org dtg bertakbir kat umah kitaorg pakat2 g chow kit.bukan nak beli sgt pun sajer cuci mata..syok ooo...mlm sebelom tu ke Jalan TAR..lagi la rambang mata...semua nak rembat..tp dlm dok berjaga2 tu kene tipu jugk.

al-kisahnyer terbeli kueh sepit tu..masa mintak rasa mmg tokey tu bg yg sedap rangup..bila bawak balik umah dah lemau sumer nyer..hanginnnnnnnnnnn jer..rasa nak hantar balik kat tokey tua tu..ada ka patut barg meniaga makan mcm tu..x rasa bersalah ker buat org mcm tu..
pagi raya..sebelom bemaafan..selepas bermaafan x leh tunjuk..mata sumer dah merah..menangis..baru nak cakap mintak mahap jer ayor mata dah turun..

best gak raya d kl..ramai yg kata raya d kl x best..ramai gak org raya kl..lepas tu kitaorg g beraya d pantai dalam..rumah biras kakak ipar..meriah dowh... tp hati tetap ingt kat kg halaman...
pagi raya kedua baru gerak balik perak..boleh tahan kereta x putus2 kat highway..sib baik ikut jalan bidor..dgr dkt radio jaln Kuala S'gor jam teruk x bgerak...
kalau d kg mmg meriah raya ketiga adik beradik mak balik..penuh umah..nak makan pun sampai 3 trip..tp mmg best
rumah mak haku jadi tumpuan sbb arwah opah mmg mak yg jaga..so raya dulu2 semua berkumpul kat umah mak..tu yg bestjumpa sepupu..mcm2 nak bualkan..


gambar x sempat nak amik dr kamera yg lain2 sbb raya k-4 dah kena balik kl..sbb suami kene keje raya k-5..bila dah d kg nak balik kl mmg leceh..malas jer..jalan jgn cakap la..jam teruk jugk..semua org nak cepat..

4 ulasan:

  1. ekau mendera lako ekau bakar lomang maso ujan.........

    BalasPadam
  2. bukan selalu..setahun sekali jer..tu salah bahsa tu laki bukan lako

    BalasPadam
  3. hahahahah cam nk g nikah je abaziz... heheheheh

    BalasPadam
  4. mmg baju masa nikah pun..sib baik muat ag

    BalasPadam