18 Julai 2009

K.E.T.A.M

makanan laut kegemaran...tp ni beli area pasar malam kt pj...3 ekor ni RM25....tp kalo d kg haku boleh dapat murah lagi la...sampai x termakan la...stail haku cuma rebus ngan daun kunyit + sedikit garam dah cukup @ kukus jer...masak kasri ker sambal ker..haku mmg x suka..kalo yg x suka berair bila gigit cuba la kukus...isi ketam tu akan jadi gebu jer...kukus pun letak daun kunyit...so ada aroma yg best..

cuba la rebus ngan daun kunyit..perghhhhhh...lega..ahakssss.suami masa baru2 kahwin pun x biasa makan ketam rebus..tp bila dah rasa..ermm setiap kali nak balik kg haku mesti suh mak aku order ketam....baru dia tau...hehehehheh.mmg family mertua haku jarang ada lauk mcm ni..siput2 pun x dak yg nak makan..balik2 masak lomak cili api..asam podeh...sekali sekali hokay la jugak..kalo hari2...lomak den yg bertambah..
masa kene denggi tu ari mak mentua yg buatkan sup ketam...haku jer yg bedal...dah org lain jarang nak rasa....so cuba la..jgn x cuba


Tiada ulasan:

Catat Ulasan