30 Julai 2009

My Scoot...nak kene jual....

Pedih hulu hati rasanyer...minggu lepas suami cakap nak jual haku punyer skuter merah tu....marah jugak la...mmg la c 'merah' dah mula tunjuk yg dia tu x sihat...maklumlah..dah 5 - 6 tahun hidup...adat la kan..

sayang la wehhh...haku beli pakai duit haku sendri...lepas haku accident pakai motor office haku terus beli scoot ni..sbb senang simpan beg dlm seat...lahabau nyer peragut...patah tangan haku..turun saham haku masa tu..hehehe

mmg suami haku pakai scoot haku, lepas 2 biji/kali motor 125z dia lesap dek penyamun....mula2 jual mahal..scoot x laju..scoot tuk siar2 kat pantai boleh la...eleh....dulu..lepas tu scoot tu la yg abg perah nak g memana...lenjan bagai..
mmg pun scoot tu haku x penah bawak laju..g keje..balik keje jer..g dating ker..merayau kl ker haku naik tren...masa bujang dulu la...sayanggggg merah..
penah masa bujang...masa duk umah flat...2 3 bulan sebelom kawen...selalu la parking scoot depan umah 1 makcik ni...selalu la sembang2...penah 1 masa 'merah' lepak umah suami haku masa tu merangkap tunang la...makcik ni pelik sbb x nampak haku..sbb kalo 'merah' x dak...haku jarang la lalu umah makcik tu..dia pun tanyer mmber bujang haku..."eh mana budak yg pakai vespa merah tu"..hello makcik...scooter la..vespa lak...mmber haku tu plak pakat gelak..
ni vespa makcik....ker makcik tu terkenang zaman muda2 dia...pakcik ajak naik vespa yer............
makcikkkkkkkkkk.....scooter.......sib baik dia x kata pasola doo...haku doremi dia..lawak gak la masa tu..makcik tu pun jenis blurrr...kekadang haku tanyer lain dia jawap lain..selalu tegur dia sbb 'merah'haku selamat depan umah dia..heheheheh
masa haku kawen...tengah dok sanding tu..haku terperasan makcik blurr ni...masa sanding kat umah suami haku la...masa dok salam tu dia x perasan haku..mungkin sbb haku pakai make up..tanyer mak mentua haku...laaaaaa....kawan lama mak mentua...ada bau2 sedara jugak rasanyer...keciknyer donia..
lepas kawen..'merah' jadi klorga d umah mentua....haku nak amik dr pak mentua x sampai hati..tp haku x sanggup tgk 'merah' kene buli masa dia dok umah tu...penah satu masa haku tgk akak ipar haku naik ngan laki dia+ 2 org anak dia....rasa nak jerit jer....
menitis ayor mata pun penah...anak2 buah suami haku suka cabut no pendaftaran ...pakai stiker kat depan..kekadang ada stiker lain yg diaorg tampal..puaka tul...
sampai 1 masa haku merayu pd suami suh amik 'merah'..tp mmg kene amik pun sbb tempat keje haku dah x satu jalan ngan suami haku..so dia naik 'merah'...haku naik kete...selamat...haku cuci merah......

tapi yg buat haku happy....semalam suami haku balik keje dia kata..kedai motor nak beli 'merah' pada rege RM500 jer...so x jadi nak jual merah...lepas tu dia nak repair 'merah' kasi shannntikkk sikit suh haku pakai..dia nak beli motor baruuuuuu...x kesah la..janji abg bayor...merahh ko jgn meragam lagi yer,....
race pakai scoot pun boley...

1 ulasan:

  1. x pe la kalau hubby u nak jual kalau selalu nya meragamkan!...Dia kasihan kat u tu nak ganti yang baru...hehehe...anna novel2 tu simpan dulu tuk saya ya,...

    BalasPadam