1 Julai 2009

Undangan P'tunangan ...dpt Cucu

Sebelum gerak ke Kuala Sg.baru..posing dulu suami haku ni..abaikan yg berselerak tu.Kitaorg gerak dlm kul 9 am.Ingatkan jauh la Kuala Sg baru tu dr bandar hilir..kitaorg sarapan dekat Pengkalan Balak.dekat area medan ikan bakar tu..fuhhhh sarapan tepi pantai wokkkk..

lepas sarapan gerak terus sampai tempat yg janji nak tunggu lain2 kete tu dlm kul 11.30am ikut janji la..tp sbb janji melayu diaorg yg lain baru sampai tampin..jauh lagi tu mau setengah jam..so kitaorg patah balik lepak kat Pengkalan Balak tadi...

Lepak2 sambil makn rambutan.Dok tgk org memancing..ok gak...Angin kuat dooo...haku dah la pakai baju kurung..kembang2 kain haku di tiup angin laut nun..dlm kul 12.15pm baru trima call sumer dah stanby kat tmpt janji tadi..
so tu la gambo majlis ptunangan tu..sekeping yo...iyolah dah tukang bawak hantaran..mano nak amik gambar de...lepas tu sibuk makan laie..sodap tu umbut kelapa masak lomak..lamo x makan.

haaaaaa.....budak tecik baju pink tu adalah cucu kepada Haku!!!!!!.....hahahahaha haku dah ada cucu.Terkejut hubby haku dia dah jadi atok..sebelah tu anak buah haku belah abah haku...padahal sebaya ngan haku...dah jumpa ni teringat waktu kecik2 kalo cuti sekolah abah haku akan antar haku n abg haku balik kg kat Bota..dia org kena panggil haku 'mak ana'..bosan tul.padahal sebaya...tp kat kg tu mmg kene ikut mcm tu..kene ikut pangkat..
tetiba jumpa arini..ada anak.lepas tu anak dia panggil aku 'opah cik anna'....heheheh sesekali jumpa...ermmm cepat tul masa belalu...'opah cik anna' pun lom ada anak lagi...

dlm kami bergembira tu..dapat call dr kg...mak saudara haku meninggal dunia..iaitu nenek kepada mak budak kecik tu...baru sekejap tadi haku bertanya khabar ttg mak sedara haku tu..mmg dah x sihat sikit.....Al-Fatihah..
mungkin balik perak terus....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan